Српски језик VI

VI1 и VI3, 27. 5. 2020. Шестаци, за домаћи задатак имате састав на тему Једва чекам школу. Пошаљите ми га у ворд документу чим стигнете! Поздрав!

VI2, 25. 5. 2020. Другари шестаци! Ближимо се полако крају још једне школске године. Нисмо се дуго видели, а мене занима како ви гледате на све што смо за ова два и по месеца проживели, раздвојени, а опет заједно, у свакодневном контакту. Напишите ми једно ПИСМО и опишите како сте, чиме се бавите, шта читате…шта се променило у вашем животу, шта сте научили, како сте се снашли с наставом на даљину, да ли имате нешто да ми предложите, замерите, да ли бисте желели, да после свега, ипак останемо у online контакту и када се будемо вратили у школу! Трудите се да све оно што о писању писама знате, сада примените. Радујем се вашим писмима! Чекаћу их у петак, 29. 5. 2020. Наставница Лидија!

VI2, 18. 5. 2020. Другари шестаци, надам се да сте прочитали песму Вељка Петровића „Ратар“. Сад је тренутак и да одгледате предавање на линку https://www.youtube.com/watch?v=3ZDdfHZTu0Q Упознајте се са социјалном поезијом https://www.opsteobrazovanje.in.rs/srpski-jezik/knjizevnost/lirika/ Ваш задатак биће да ми напишете састав на тему „Лирски јунак песме Ратар„; (напишите ми лирски портрет ратара, како је представљен у песми, у ком тренутку је заустављен, каква су његова осећања, каква повезаност са земљом, на који начин је он доживљава, које стилске фигуре сте у песми уочили, које поруке песма носи, каква је строфа у песми, каква рима?) Сва ова питања треба да вам помогну да напишете састав на горе задату тему, а не да одговарате посебно на свако питање. Будите креативни, а своје радове ми доставите у суботу, 23. 5. 2020. Будите здрави, поздрав од наставнице Лидије!

VI1 и VI3, 8. 5. 2020. Подсети се и научи нека нова правописна правила (њих препиши) путем овог линка https://www.youtube.com/watch?v=nsqSKQ7yjII&list=PLjgVfQTi8m52T1YrniPf2LJgtk4vQQoz- , а затим се, захваљујући следећем линку упознај са појмовима комуникативне и предикатске реченице. Пажљиво прочитај и најбитније препиши. https://www.boske.rs/stranice/predikatske_recenice.html ПОЗДРАВ!!!

VI, 5. 5. 2020. Драги шестаци, дошли смо до дела науке о језику који проучава реченицу и назива се СИНТАКСА. Ваш задатак је да прочитате лекцију у Граматици ( 192-196. стр.), да провежбате задатке дате у уџбенику; након тога решите следеће задатке: 1. Колико је предикатских, а колико комуникативних реченица у примеру: Причах ти о љубави и пријатељству док сам у тебе гледао и о теби мислио, а ти си се смешила јер си знала да сам се био тих дана у тебе заљубио до ушију, и преко тога. 2. Одреди следеће реченице по комуникативним функцијама: а) Ала је леп овај свет! б) Срећа те пратила! в) Добио сам петицу. г) Останите код куће! д) Да ли сте урадили домаћи? 3. Препиши следећу реченицу тако да одговара правописној норми и одреди којој врсти реченице по комуникативној функцији припада: Ех то су били дани врхунске среће драга моја Радове ми доставите у ПЕТАК, 8. 5. 2020. Поздрав, наставница Лидија!

VI1 и VI3, 30. 4. 2020. И ми коња за трку имамо, али И ми трку за коња имамо, захваљујући Миши Станисављевићу. Прочитајте одломак драме из Читанке, а уколико вас заголица да прочитате или одгледате више, можете и то уз помоћ ових линкова http://miodrag-stanisavljevic.cincplug.com/2-drame/i-mi-trku-za-konja-imamo/, https://www.youtube.com/watch?v=_FhtrwP66Ic. Уживајте, питајте… Не дозволите себи лењост, прославите Празник рада! Поздрав!

VI2, 28. 4. 2020. Драги шестаци, ево новог задатка! Надам се да сте прочитали драму за децу „И ми трку за коња имамо“, Миодрага Станисављевића. Можете да на овом линку погледате и представу Крушевачког позоришта https://www.youtube.com/watch?v=_FhtrwP66Ic Након тога, у облику састава изнећете своја запажања о прочитаном одломку, а следећа питања треба да вам у томе помогну ( Шта је тема одломка? Ко су јунаци који се јављају у одломку? Размислите мало о њиховим именима и одакле она потичу, у којим књижевним врстама сте их сретали? Шта мислите о језику и речима у драми? Које речи су вам биле најзанимљивије? Покушајте да им нађете значења. Како разумете наслов драме и да ли знате са којим изразом се писац поиграо у наслову? Знате ли шта тај израз значи? Шта сте о српском језику научили читајући овај одломак?) Ова питања постављајте себи док пишете САСТАВ који треба да буде повезан текст о вашим утисцима после прочитаног дела. Радове ми доставите У СУБОТУ, 2. 5. 2020. Останите здрави и вредни! Поздрав, наставница Лидија!

VI2, 21. 4. 2020. Другари шестаци, упознајте се са књижевним стваралаштвом великог руског песника Сергеја Јесењина читајући „Песму о керуши“ из Читанки. Потом одгледајте краћи филм на линку https://www.youtube.com/watch?v=Ar96yPs-Pnc Занимају ме поруке које ова песма носи и каква осећања је у вама побудила. Напишите то у неколико надахнутих реченица. Пошаљите ми домаћи у петак, 24. 4. 2020. НЕ ПРЕ ТОГА! Поздрав, наставница Лидија!

VI1 и VI3, 21. 4. 2020. Поштовани шестаци, хвала на приспелим рецитацијама! Они који то још нису урадили, нека пожуре. Ваш следећи задатак састоји се у одговору на тему Културно-историјско предање из мога краја. Написаћете га у ворду, а да бисте били што успешнји у свом одговору, прочитајте у читанци све на страницама 87, 88, 89, 90. Такође, били бисте врло љубазни када бисте урадили и Тест 2 који се налази одмах иза наведених страница. Одговоре ћете ми послати поново у ворду (1. задатак… тај и тај одговор, 2. задатак… тај и тај одговор… и тако до осмог), испод састава, када ко стигне, у току следеће недеље. Уколико некоме нисам био јасан, знате где ми можете поставити питања. Поздрав!

VI2, 14. 4. 2020. Другари шестаци, надам се да сте прочитали песму „Марко Краљевић укида свадбарину“. Можете да погледате и предавање на линку https://www.youtube.com/watch?v=QVj0ZpEelQA До четвртка( 16. 4. 2020) очекујем да ми пошаљете рад на тему „Марков лик у песми Марко Краљевић укида свадбарину „. Остајте здраво, наставница Лидија!

VI2, 7.4. 2020. Здраво да сте, другари шестаци! Надам се да сте прочитали „Аналфабету“, Бранислава Нушића. Сада бисте могли да одгледате и презентацију на линку https://www.youtube.com/watch?v=frVp40uxOfc У своје свеске забележите све нове појмове са којима сте се упознали током читања комедије и гледања презентације. До суботе очекујем да на мејл desanka.srpski2@gmail.com пристигну ваши радови на тему „Нећу да будем аналфабета“. Будите креативни и самостални у раду! Пуно поздрава, наставница Лидија!

VI2 30. 3. 2020. Драги шестаци, упознајте се са стваралаштвом Јована Дучића, прочитајте песму „Село“ из Читанке, одгледајте презентацију https://www.youtube.com/watch?v=2VwRuTlh0M4 , па ми у виду краћег састава презентујте шта сте све сазнали о Јовану Дучићу (најважније податке), који је главни мотив песме, како је село приказано у песми (из строфе у строфу…које уже мотиве проналазимо) шта нам је песник овом песмом поручио, шта је сонет и које су карактеристике сонета…Све ово формулишите повезано, у облику састава или краће анализе; трудите се да све што сте сазнали о Дучићу и што сте читајући песму доживели, искажете својим речима. Ако неку своју тврдњу желите да илуструјете стихом из песме, користите наводнике. Рок да ми доставите радове нека буде субота! Будите креативни, и наравно, здрави! Наставница Лидија

VI2, 24. 3. 2020. Другари шестаци, данас се упознајете са плусквамперфектом. Одгледајте предавање на линку https://www.youtube.com/watch?v=qnS7XoVpfxY , прочитајте лекцију и провежбајте задатке из Граматике, питајте у Вибер групи све што вам није јасно, а онда ми напишите неколико реченица у којима ћете употребити аорист, имперфекат и плусквамперфекат. Нек то буде кратка прича у 3 до 5 реченица, у којима ћете употребити ове облике. Наравно, могу се ту наћи и гл. облици које смо раније учили, али битно је да се обавезно нађу последња 3. Прича може да буде потпуно измишљена. Ваше радове очекујем до краја недеље на мејл desanka.srpski2@gmail.com Поздрав, будите здрави! Наставница Лидија

VI2 Другари из 6/2, данас ћемо се бавити Имперфектом. То је оно време којим бисте описали ову ситуацију…Све време сеђасмо у кућама и читасмо поруке наставника са компјутера! 🙂 Дакле све ће ово једном проћи, а ви ћете моћи да неком то испричате користећи управо имперфекат како бисте описали прошлу радњу која је неко време трајала у прошлости. Погледајте лекцију о Имперфекту у Граматици, а можете да користите и ову интернет страницу https://www.boske.rs/stranice/imperfekat.html . Сва питања у вези са имперфектом шаљите ми на Вибер групу, смислите једну реченицу у којој ћете употребити имперфекат; имајте на уму да се имперфекат користи у приповедању, у говору готово не, па нека та реченица буде нпр. почетак неке ваше приче. Надам се да смо се разумели, кад смислите реченицу, напишите је у Вибер групи. Поздрав, наставница Лидија

VI2 Другари, од 13.50 пратите наставну јединицу Гласови на РТС 3. Након тога можемо да прокоментаришемо одгледано преко Вибер групе. Пошто смо на часовима у школи разговарали о роману “ Дечаци Павлове улице“, Ференца Молнара, размислите на тему „Да ли је Немечек морао да умре“, а своје радове ми до краја недеље пошаљите на мејл desanka.srpski2@gmail.com . Сва питања поставите у Вибер групи. Поздрав, наставница Лидија