Српски језик VIII

VIII2, 25. 5. 2020. Будући мали матуранти! Ово је последњи домаћи задатак који вам задајем у овој школској години и на крају ове ваше осмогодишње авантуре! Прошло је два и по месеца како се нисмо видели и мене занима шта на крају имате да ми кажете! Ваш домаћи задатак биће на тему Моја два месеца учења на даљину. Пишите ми шта сте научили, како сте се осећали, о чему сте размишљали, шта бисте да похвалите у вези са нашом online комуникацијом, а шта бисте можда замерили…Волела бих да ми доставите своје радове до четвртка, 28. 5. 2020. Наравно, радујем се нашем скорашњем виђењу на припремној настави за Завршни испит. Будите здрави и волите и негујте свој српски језик! Поздрав, наставница Лидија! Ово је за вас од мене, послушајте!!! https://www.youtube.com/watch?v=1GeHV-tgYyI

VIII2, 18. 5. 2020. Поштовани мали матуранти! Надам се да сте прошле недеље прочитали одломак из романа „Деобе“, Добрице Ћосића и „Ламент над Београдом“, Милоша Црњанског. Одгледајте предавања о овим делима на линку https://www.youtube.com/watch?v=2B3jrjJI7gY и https://www.youtube.com/watch?v=yPbk-pKtKL0 Питања у вези са овим делима су следећа: 1. Шта је полилог? 2. Каква је његова улога у одломку романа који сте читали? 3. Шта значи „ламент“? 4. Шта је „лабудова песма“? 5. Која стилска фигура доминира у композицији песме? 6. Шта о пролазности и вечности мисли Црњански у овој поеми? 7. Шта је поема? Радове ми доставите у недељу, 24. 5. 2020. Вежбајте Збирку! Поздрав, наставница Лидија!

VIII1, 14. 5. 2020. Путем овог линка https://srpskijezikivana.wordpress.com/ можете проверити своје знање из књижевности. Поздрав!

VIII1, 7. 5. 2020. Подсетите се основних правила правописа путем следећег линкаhttps://www.youtube.com/watch?v=nsqSKQ7yjII&list=PLjgVfQTi8m52T1YrniPf2LJgtk4vQQoz- Не будите лењи, препишите понешто… Тако се дуже памти!!! Поздрав!

VIII2 5.5.2020. Будући мали матуранти, договорили смо се да истражите шта је ПУТОПИС, који су наши књижевници писали путописе, наведите их, као и називе њихових дела; пронађите неки леп одломак, правилно га цитирајте, наведите одакле је узет, из ког дела, којег писца; зашто сте се баш одлучили да ми тај одломак пошаљете (образложите то укратко). Нека ваше излагање буде повезано, а не испрекидано у тезама, као да одговарате на питања; питања су ту да вам помогну да срочите своје излагање. Радове ми доставите у ПЕТАК, 8. 5. 2020. Вежбајте Збирку и питајте све што вам није јасно! Поздрав, наставница Лидија!

VIII2 28.4.2020. Будући мали матуранти, ево новог задатка! Прочитајте одломак из комедије „Грађанин племић“, Жана Батиста Поклена Молијера. Одгледајте предавање на линку : https://www.youtube.com/watch?v=Ck6BnjohN0w Након тога, у облику САСТАВА изнесите ми своје утиске о прочитаном и о комедиографу Молијеру. Нека вам следећа питања буду помоћ у томе ( Ко је био Молијер? Којој врсти комедије припада дело? Којим се манама у овом делу Молијер наругао? Како је представљен Журден? Како се његовим манама користе други ликови у комедији? Протумачита наслов комедије! Са којом нашом комедијом можемо да је доведемо у везу и на кога Журден личи? Шта би биле поруке овог одломка?) Не одговарајте ми посебно на свако питање, него их постављајте себи док пишете САСТАВ у којем ми представљате Молијера и његовог грађанина племића, што би била и тема овог састава. Састав ми достављате у НЕДЕЉУ, 3. 5. 2020. Будите самостални у раду, истражујте, али критички користите изворе са интернета! Не заборавите да вежбате и задатке из Збирке и питајте све што вам није јасно! Остајте здраво, наставница Лидија!

VIII2, 21. 4. 2020. Поштовани мали матуранти, сутра вас очекује пробни Завршни тест из српског језика. Приступите му одговорно и савесно, пажљиво читајте задатке, будите самостални у раду. Све сте то учили, нема разлога да сумњате у себе. Трудите се да одговорите на свако питање како бисте утврдили колико тога знате и на чему треба још да радимо. После теста ћемо сумирати утиске. За сва питања и недоумице ту сам за вас и на Вибер групи. Ове недеље ћете се посветити максимално пробном тестирању, те ће редовни домаћи из мог предмета изостати. Поздрав и будимо у контакту! Наставница Лидија!

VIII1, 15. 4. 2020. Молијер, правим именом Жан Батист Поклен, био је француски глумац, писац комедија и директор позоришта из епохе класицизма. Одломак једне од његових најпознатијих комедија Грађанин племић налази вам се у Читанци. Прочитајте, а након тога испратите следеће линкове: https://www.lektire.rs/gradjanin-plemic-molijer/, https://www.youtube.com/watch?v=2wubgSvgwqM, https://www.youtube.com/watch?v=Ck6BnjohN0w, https://www.youtube.com/watch?v=BuEGzsl30Sg и https://www.youtube.com/watch?v=zDFACLuJ7ZI

VIII2, 14. 4. 2020. Поштовани мали матуранти! Очекују вас нови задаци! Најпре прочитајте приповетку „Пилипенда“, Симе Матавуља, одслушајте предавање на линку https://www.youtube.com/watch?v=Vv9KNt603nc Након тога ми доставите рад на тему „Пилипенда као оличење моралне снаге и пркоса“. Рад, дакле састав, треба да буде анализа лика, излагање треба да буде повезано и надахнуто, НЕ У ТЕЗАМА. Размислите како је приказан јунак, које су његове особине, како се понаша према другим јунацима, шта је њему важно у животу, како се носи са животним недаћама…Будите самостални у раду. Рад ми доставите у петак ( 17. 4. 2020) Други задатак тиче се синтагми и зависних реченица. Прочитајте још једном о зависним реченицама све што имате у граматици, сетите се да сам вам о њима писала на Виберу, а слушали сте и предавања на РТС-у. Преузећете тест овде(Синтагме и зависне8), решићете га, а рок да га пошаљете на мејл desanka.srpski2@gmail.com je СЛЕДЕЋИ УТОРАК (21. 4. 2020).

VIII1, 8. 4. 2020. Надам се да успешно пратите наставу преко РТС-а. Помоћу следећих линкова упознај се са стваралаштвом великог Шекспира. https://www.youtube.com/watch?v=lldI0IMa2Yc https://www.youtube.com/watch?v=aUEunIkXT3w Уживајте и чувајте се!

VIII2, 7.4.2020. Здраво да сте, будући мали матуранти! Надам се да сте вредни ових дана и да вежбате задатке из Збирке! Надам се да сте прочитали приповетку Петра Кочића „Кроз мећаву. Сада бисте могли да одгледате предавање на линку https://www.youtube.com/watch?v=ZLluYEk9SXM До суботе ми на мејл desanka.srpski2@gmail.com доставите одговоре на питања која ме јако занимају: 1) Шта је тема приповетке? 2) Какаве облике приповедања проналазите у приповеци? 3) Какве облике дескрипције уочавате у приповеци? 4) Какав је однос међу јунацима приповетке? 5) Шта су поруке приповетке? 6) Које стилске фигуре сте уочили? (поткрепите их примерима из текста) Будите вредни и креативни, поздрав од наставнице Лидије!

VIII2 30. 3. 2020. Драги осмаци, надам се да сте прочитали “ Сумњиво лице“, Бранислава Нушића. Задатак за вас јесте да ми у облику анализе/ састава, дакле ПОВЕЗАНО, НЕ У ТЕЗАМА, напишете којој врсти комедије припада ова комедија, шта је њена тема, како изгледа Нушићев свет описан у комедији ( ко су јунаци које приказује, како се понашају, какви су односи међу њима) и шта је Нушић овом својом комедијом желео да нам саопшти, какво друштво је прокритиковао, чему се насмејао и наругао. Рок за доставу радова је недеља. До тада, наставите да вежбате Збирку, пронађите задатке који се тичу „Сумњивог лица“, вежбајте, вежбајте!!! Будите здрави и вредни! Наставница Лидија

VIII2, 25. 3. 2020. Другари, надам се да радите своје домаће задатке у вези са делом „Ромео и Јулија“. Пошто се ради о одломку, имаћете времена да почнете са читањем и једне комедије, чисто да разведримо мало 😉 Ради се, наравно, о „Сумњивом лицу“, Бранислава Нушића. Прочитајте дело! Потом одгледајте ТВ адаптацију на овом линку https://www.youtube.com/watch?v=OrasGDnkJAU . Затим чекајте даље инструкције!!! Поздрав, наставница Лидија

VIII2, 24. 3. 2020. Другари осмаци, данас ћемо се упознати са стваралаштвом Виљема Шекспира! Прочитајте одломак из читанке, цело дело радићете у средњој школи. Одгледајте предавање на линку https://www.youtube.com/watch?v=aUEunIkXT3w , а онда ми напишите шта сте све сазнали о Шекспиру и његовој најпознатијој трагедији на добро знани мејл desanka.srpski2@gmail.com Пишите о сазнањима и утисцима директно на мејл, не фотографишите свеске! Можете да потражите неки филм и нспирисан Шекспировим делима, нпр. „Заљубљени Шекспир“. Очекујем ваше радове до петка! Поздрав и само здраво!

VIII2 20. 3. 2019. Другари, надам се да сте прочитали приповетку Лазе Лазаревића “ Све ће то народ позлатити“. Предлажем вам да током викенда погледате телевизијску адаптацију истоимене приповетке на линку https://www.youtube.com/watch?v=9WqQd1kNztQ&t=23s . Волела бих да ми своје утиске о прочитаном и одгледаном саопштите у неколико реченица шаљући их на мејл desanka.srpski2@gmail.com, током викенда. Будите здрави, наставница Лидија!

VIII2 Другари из 8/2, данас читате „Све ће то народ позлатити“, Лазе Лазаревића. Послушајте предавање на овом линку https://www.youtube.com/watch?v=wvef0FUKMrc . Пронађите у збирци за пријемни задатке који се тичу песама које смо недавно обрадили ( Отаџбина, Србија, Светли гробови), као и задатке који се тичу ове приповетке. Рок да урадите све задатке које сам вам задала ове недеље је до недеље, 22. 3. Ако ми не доставите доказе о свом раду, путем месинџер групе или на мејл desanka.srpski2@gmail.com, сматраћу да нисте одговорили на своје обавезе и мораћу то да евидентирам, што ће бити узето у обзир приликом оцењивања. Надам се да схватате озбиљност онога што нас све заједно очекује крајем ове школске године, а реч је о Завршном испиту. Наставница Лидија. Остајте здраво!

VIII2 Другари из 8/2, надам се да сте прочитали „Светле гробове“! Задаци у вези с песмом су Преузми Да ме питате ако нешто није јасно; одговоре прибележите, а преко месинџер групе ћемо све ово коментарисати. Молим вас да се сви укључе! Подсећам вас да нас чека Завршни испит и да Збирке не занемарујете! Будите ми здрави, наставница Лидија

VIII2 Другари, данас од 16.10 на РТС 3 пратите емисију о глаголима; након тога коментарисаћемо је у оквиру наше месинџер групе, укључите се сви. Други задатак тиче се “ Светлих гробова“, Ј. Ј. Змаја. Прочитајте песму, прибележите своја запажања ( мотиве, род, врсту, поруке, размишљања…) Пронађите стилске фигуре у песми, прибележите све ово у своје свеске…Претражите интернет и сазнајте што више о Змају и Јакшићу…Можете да направите неку презентацију у вези са овом песмом…Додатна питања у вези са анализом добићете ускоро! Поздрав, наставница Лидија